|
www.gorlicka.fora.pl Inwestycja DACH BUD Wrocław ul. Gorlicka 60-78.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agnieszka
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:57, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Mam prośbę do osób, które już podpisały akty notarialne (z tego co mi wiadomo podpisywanie aktów rozpoczęło się wczoraj tj. 23.09). Napiszcie proszę jakie koszty ponieśliście związane z podpisaniem aktu, jak to jest z promocją z racji zakupu mieszkania od DB, jakie wrażenia wywarła na Was pani notariusz, co z tymi negatywnymi zapisami-zarządca itp. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskros
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:46, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja juz podpisalem. Nie wiem co ile kosztowalo bo juz nie chcialo mi sie w to zaglebiac, w kazdym razie za mieszkanie 33,7 m2 zaplacilem okolo 1500 zl. No zarzadca to raczej jedyny niekorzystny zapis ale jak sie powlola rade osiedla to mozna go wtedy odwolac. Pani notariusz tak jak juz kiedys pisalem jest hamska, aroganca i ma klienta w dupie. Mam nadzieje ze juz nigdy nie bede musial korzystac z uslug tej pseudo-kancelarii. Zastanowila mnie za to inna rzecz a mianowice "podatek od gruntu, ktory z tego co zrozumialem trzeba placic co rok. Skoro ta czesc gruntu jest moja wlasnoscia to czemu mam od tego placic jakis okresowy podatek a nie jednorazowy od nabycia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:54, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ha ha ha - podatek trzeba płacić za to ze jesteś właścicielem gruntu. To norma.
Pani notariusz była miła - nie narzekam. Pomogła mi zaoszczędzić 488zł. Jako osoba totalnie ciemna w papierologi chciałem kancelarii zlecić wpis banku do hipoteki. Pokazałem papiery jakie miałem od banku a Pani mnie uświadomiła że bank wystawił już to co trzeba i żebym sobie to po prostu zaniósł samemu i zaoszczędzę pieniądze.
Za mieszkanie 47m2 akt kosztował mnie coś około 2450
Zarządcą bym się nie przejmował. zawsze można zmienić. Na początek jednak przyda się ktoś profesjonalny, żeby to ogarnąć. Bo jak widzę to w naszym bloku mieszkają różni ludzie i ciężko byłoby się dogadać. A niema nic gorszego niż anarchia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piterek
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:22, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To ja ponawiam prośby, które już się pojawiały wielokrotnie. Jak ktoś ma w ręku akt, to może mógłby go zeskanować i wrzucić na forum, żeby można było sobie przeczytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
omri
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 9:37, 26 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
nikt się nie chce dzielić wiedzą.... a pomogła by przyszłym osobą podpisujące akt notarialny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sallma
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław/Gliwice
|
Wysłany: Pon 13:21, 28 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
ja juz tez po podpisaniu aktu, a nawet po zameldowaniu
dzis podpisywalismy i za 64m2 wyszlo ponad 2500.
niestety nie mam mozliwosci zeskanowania aktu i wrzucenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmam
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:49, 28 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba nie ma sensu podawania kosztów poszczególnego aktu notarialnego - czyż nie jest tak, że taksa naliczana jest od wysokości poszczególnych hipotek??
Nam przy 2 hipotekach (zwykła + kaucyjna) podano cenę ok 4 tys zł za mieszkanie 58m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marecki6
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:34, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
hmm ja dzisiaj podpisalem akt , w umowie kredytowej mam hipoteke kaucyjna ale nikt sie o nia nawet nie zapytal .... akt wyliczono na podstawie ceny mieszkania i tymze sposobem za 68,5m2 za akt wyszlo nam 2830zl za calosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 6:53, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
czy ktoś się dokładnie orientuje co należy złożyć w urzędzie skarbowy i jaki jest termin składania dokumentów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:21, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W Urzędzie Miasta a nie w US - jeśli chodzi o podatek gruntowy. Generalnie prosta sprawa. Pani była bardzo miła (aż dziwne), przy okienku podała odpowiedni formularz i pomogła wypełnić. Sama na podstawie Aktu Notarialnego wyliczyła ile dokładnie przypada na mnie m2 gruntu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:45, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Kriskros
dzwoniłam do kancelarii i policzono mi o wiele wyższą kwotę za akt dla takiego mieszkania jak twoje. W związku z tym mam prośbę do ciebie o rozpisanie tej kwoty. Czy to wszystkie co zapłaciłeś w kancelarii.
A to kwoty jaki mi policzono:
- taksa notarialna 1400 zł + VAT (ok. 300 zł)
- wpis i założenia księgi wieczystej- 360 zł
- wypis - 250 zł
Łącznie: 2310 zł (???)
Jutro podpisuję akt i będę wdzięczna za szybką odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pati dnia Pon 9:07, 05 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskros
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:10, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
mi policzyli polowe taksy notarialnej bo podpisywalem wczesniej tez umowe przedwstepna w formie notarialnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:15, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Kriskros
dzięki wielkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chriss456
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:48, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Coraz więcej osób sie wprowadza do naszego bloku to mnie bardzo cieszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agnieszka
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 1:41, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
pati napisał: | czy ktoś się dokładnie orientuje co należy złożyć w urzędzie skarbowy i jaki jest termin składania dokumentów? |
Jeśli sama ustanawiasz hipotekę, to w Urzędzie Skarbowym musisz uiścić podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC): hipoteka zwykła-0.1% wartości zaciągniętego kredytu, hipoteka kaucyjna-19 zł. Oprócz pieniążków musisz złożyć deklarację PCC3-druk dostępny w US lub do ściągnięcia w necie. Jeśli nie kupiłaś mieszkania sama, to oprócz druku PCC3, wypełniasz druk PCC3-A-dane drugiej osoby. Generalnie na załatwienie US są 2 tyg. od momentu złożenia wniosku do sądu o ustanowienie hipoteki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|