Forum www.gorlicka.fora.pl Strona Główna www.gorlicka.fora.pl
Inwestycja DACH BUD Wrocław ul. Gorlicka 60-78.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czynsz...
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gorlicka.fora.pl Strona Główna -> Media i opłaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskros




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:54, 28 Cze 2009    Temat postu: czynsz...

czy ktoś się orientuje jakiej wysokości "czynsz" bedzeimy płacić Locatorowi oraz od kiedy? juz od momentu odbioru mieszkania czy jakoś później?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maestro




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:04, 28 Cze 2009    Temat postu:

Jak pytaliśmy się w Dachu w czasie podpisywania upowy (dokładnie nie pamiętam jak i co), ale kobieta z marketingu mówiła nam że za nasze mieszkanie (ok48m) zapłacimy około 100zł...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sallma




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Gliwice

PostWysłany: Nie 17:17, 28 Cze 2009    Temat postu:

ja tez kojarze ze przy podpisywaniu umowy pani mowila ze 2zł za m2, co na mieszkanie 48m2 akurat rawie 100zł wychodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:09, 28 Cze 2009    Temat postu:

Sam czynsz to ok.2zl za metr ale pewnie wzrosnie ta kwota o jakies rozliczenia związane z np.ogrzewaniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:04, 28 Cze 2009    Temat postu:

Jeśli chodzi o dodatkowe opłaty związane z rozliczeniem centralnego ogrzewania to nie teraz tylko po rozliczeniu. Na razie nie ma co rozliczać bo centralne ogrzewanie nie jest włączone. Nie wiem jak będzie na naszej nieruchomości ale z reguły rozliczenie jest raz do roku.
Na razie będziemy płacić tylko opłaty zaliczkowe za centralne i ciepła wodę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz




Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:18, 28 Cze 2009    Temat postu:

no tak tak o to mi chodziło tylko źle to sformułowałem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom1




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Nie 21:27, 28 Cze 2009    Temat postu:

Na początek należy założyć około 2 zł/ metr docelowo zależy to od wspólnoty. Na Litewskiej za mieszkanie 74 m2 obecnie 230 zł z funduszem remontowym i zaliczkami na media

Rozliczanie mediów 2 razy do roku - częstotliwość zależy do ustaleń wspólnoty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alfik




Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poleska

PostWysłany: Nie 23:17, 28 Cze 2009    Temat postu:

opłaty po oddaniu mieszkań to 1,56 PLN/m2 dla Dachbudu + liczniki ( informacja z marketingu z piątku 26.06. )
po podpisaniu aktów i pierwszym zebraniu pewnie się zmieni

tak czy inaczej g.... mamy do gadania bo DB będzie stanowił większość i to on tak naprawdę ma głos, choć z doświadczenia wiem, że nie robią mieszkańcom na złość i stają po stronie większości
dopiero jak będzie podpisanych ponad 50% aktów ( udziałów ) to można zwołać zebranie i przy jednomyślności posiadaczy uchwalić jakąś uchwałę samemu

porównując to ze stawką np. na Poleskiej 43-47 gdzie jest obecnie 1,28 PLN w której jest 0,30 PLN na fundusz remontowy to nie jest to jakieś duże odstępstwo

W stawce 1,56 PLN/m2 spokojnie da się zmieścić skoro pobliskie wspólnoty płacą mniej. Najważniejsze żeby nie dać się oskubać przy pierwszym zebraniu Locatorowi.
Ich stawkę trzeba przykręcić do maks. 0,60 PLN/m2.
Za pozostałe 0,96 spokojnie powinno dać się utrzymać budynek.

W pierwszym okresie proponowałbym utrzymać tę stawkę, żeby ludzi przyzwyczaić od początku i nie robić im później podwyżki. Jak kurz opadnie po około pół do roku to będzie wiadomo ile faktycznie kosztuje utrzymanie części wspólnych. Jak się okaże, że np. 1,12 PLN/m2 to wtedy przyjąć uchwałę że pozostałe 0,44 PLN to fundusz remontowy.
Muszę powiedzieć że 0,30 PLN/m2 na fundusz remontowy na Poleskiej 43-47 to stanowczo za mało i za te pieniądze za kilka lat nie da się nawet wymalować elewacji i korytarzy w środku. Będzie trzeba podnieść i niestety zrobi się larum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez alfik dnia Nie 23:23, 28 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alfik




Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poleska

PostWysłany: Nie 23:31, 28 Cze 2009    Temat postu:

Na pierwszym zebraniu od razu trzeba przycisnąć Locatora, że w stawce za administrowanie zobowiązuje się także w ramach promocji i przyszłej współpracy administrować lokalem garażowym (który niestety nie jest częścią wspólną) i dokonywać w nim bieżących napraw i konserwacji obciążając za to właścicieli garaży.
Jest to ważne na wypadek jak np. zepsuje się brama wjazdowa i nie będzie miał się nią kto zająć, a naprawa będzie kosztowała np. 4 tys zł.
Sami garażowcy muszą płacić za m2 garażu + kawałek drogi tę samą stawkę co za mieszkanie, ale niestety te pieniądze nie mogą być przeznaczone na naprawy w garażu.
Na sprzątanie garaży i ich utrzymanie będą musieli się składać dodatkowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maestro




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 7:18, 29 Cze 2009    Temat postu:

Z tymi garażami to nie przejdzie. Nie wszyscy je mają i napewno nie będą dawali swojej kasy na remont cudzych garaży...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alfik




Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poleska

PostWysłany: Wto 18:36, 30 Cze 2009    Temat postu:

nikt tu nie mówi o dawaniu kasy na cudzy garaż
garażowcy sami będą sobie za to płacili
rola Locatora miałaby polegać jedynie na zleceniu robót na wniosek garażowców ( w szczególnych przypadkach nawet bez ich wniosku ) jakiejś firmie elektrycznej, sprzątającej, remontowej, etc.....
fakturę za usługę Locator przeksięguje na garażowców i ściągnie od nich kasę

jeśli tak się nie stanie to grozi nam w garażach istny PAT, ponieważ 150 właścicieli nie zawrze umowy z jakimś wykonawcą
żaden z naszych współwłaścicieli nie podpisze w naszym imieniu umowy o jakąś usługę bo się po prostu będzie bał o swoje pieniądze, za które będzie go ścigał jakiś wykonawca usługi
przy uszkodzonej lampie w garażu problem jest mały
ale przy uszkodzonej bramie wjazdowej problem zaczyna dotyczyć wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom1




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto 21:59, 30 Cze 2009    Temat postu:

Odbierając mieszkanie dostajemy umowę na administrowanie budynkiem przez DB i to samo na garaż. Opłata za 1 m2 mieszkania i garażu jest taka sama. Tak będzie do czasu stworzenia wspólnoty potem całość możemy zmienić i ustalić inne zasady. Dobrze rozwiązano ten problem na Litewska 10-12 tam niema z tym problemów co innego w innych wspólnotach. Zerknij na okoliczne fora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marecki6




Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:32, 22 Lip 2009    Temat postu:

czy kazdy dostal rachunek za "moc" i administrowanie budynkiem od dachbudu ? o dziwo znalzlem takowe w skrzynce na gorlickiej a nie pod adresem korespondencyjnym na ktory dostaje reszte korespondencji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dpm




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:43, 22 Lip 2009    Temat postu:

marecki6 napisał:
czy kazdy dostal rachunek za "moc" i administrowanie budynkiem od dachbudu ? o dziwo znalzlem takowe w skrzynce na gorlickiej a nie pod adresem korespondencyjnym na ktory dostaje reszte korespondencji


zajrzyj do umowy-zlecenia ktora podpisales w czasie odbioru mieszkania. tam zdaje sie jest napisane ze za dodatkowa oplata moga wysylac pisma pod inny adres niz Gorlicka.

oplata za moc to stala oplata (31 groszy brutto za 1 m2 mieszkania) za przesylke gazu.

co ciekawe, na tych umowach podali koszt administracji 1.56 groszy za m2, ale w przypadku garazy to jest netto, a w przypadku mieszkan to jest juz brutto.
wszystko sobie poprzeliczalem co mi napisali na fakturze i zgadza sie co do grosza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dpm dnia Śro 18:44, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:35, 22 Lip 2009    Temat postu:

marecki6 napisał:
czy kazdy dostal rachunek za "moc" i administrowanie budynkiem od dachbudu ? o dziwo znalzlem takowe w skrzynce na gorlickiej a nie pod adresem korespondencyjnym na ktory dostaje reszte korespondencji


Dach-bud będzie listy zostawiał na Gorlickiej, trzeba sprawdzać pocztę regularnie. Ja liścik też dostałem. Nieco się zdziwiłem opłatą za moc, no i jestem ciekaw, kiedy przyjdzie mi zapłacić za wodę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.gorlicka.fora.pl Strona Główna -> Media i opłaty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin